Â

Thursday, March 29, 2012

cinta tak seharusnya di miliki :')

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat blogger yang tak aku sayangi,, hahaha.. no I mean yang sangat-sangat aku sanyangi.. yewlah tanpa kalian siapalah aku ini... hanya blogger sepi... ahaks.. ayat tak leh blahh ;) kenyit2 mata sikit.. :p 

 iklan baju jersi malaysia.. nak beli?? sila beli di kedai berhampiran anda atau hubungi talian bebas tol 09-123345678 hahahha :PP

okeyy.. episod gelak ketawa telah tamat.. sekarang tiba lah ke acara kemuncak iaitu episod air mata darah.. sila bekalkan seberapa banyak kotak tisu yang boleh agar dapat mengelap air tumpahan dari tubir mata anda.. segala kesulitan amat lah dikesali.. Sekian terima kasih.. ahaks :p okey stop laughing *err betul ke tidak ejaannya.. ahh lantak.. tak ada yang kisah pom.. tak masuk SPM.. haha

hmm korang masih ingat lagi akan tentang entry aku yang sebelum nih.. alahhh yang buat korang menangis 7 hari 7 malam bila membacanya.. alahhh kisah yang konon-kononnya romantik tu la.. konon-kononnya sweet sour la kan... konon-kononnya happy couple ever after la kan.. yang konon-kononya... hmm yang hadoiii... ahhh sentap hati mak jahh.. ^_^ good job bagi yang masih ingat ternyata ingatan anda masih kuat.. syabas di ucapkan.. akhir tahun datang umah ambik hadiah dari aku.. bagi yang tak ingat.. kesiann.. memank kesian.. muda-muda dah nyayuk.. dah ambik LINK nih kasi ingat balik .. KLIK2 ....

ingat lagi tak kata-kata aku dalam entry tuh dimana ia berbunyi 

"mencintai itu fitrah, dicintai itu satu anugerah, dicintai oleh orang yang kita cintai itu satu kebahagian dan saling cinta mencintai adalah sebuah kepuasan"

korang mesti faham kan kata-kata tuh.. bila kita mencintai seseorang tak semestinya orang yang kita cintai akan mencintai kita jugak.. kalau orang yang kita cintai mencintai kita balik itu adalah satu anugerah terindah.. dan sesiapa yang mendapatkan anugerah seperti itu seharusnya menghargai seelok-eloknya.. jangan lah mengambil mudah akn hal yang satu itu sebab suatu hari nanti kita pasti dan amat-amatlah pasti akan merana jika mengambil mudah.. :') 

yeahhh dalam entry tersebut ada mengatakan bahawa cinta aku tak berbalas kan?? owh okey nak sapu air mata kejap..sob2 ;")  ku kira walaupom cinta aku tak berbalas berkemungkinan aku masih ada peluang untuk menawan hatinya kan?? ku cuba ku cuba semampu ku.. tapii  tibalah suatu saat detik jam aku dapat tahu yang dia menaruh harapan kepada seorang wanita.. dia bercerita dengan ku akan geranag yang dia cintai.. dia memberi gambaran siapa wanita itu dan memhon ku untuk mencari..ku selidik ku siasat ku kaji siapa gerangan wanita itu.. hari demi hari minggu demi minggu lagi tiga hari nak cukup sebulan ku berjaya dalam sesi siasat kaji dan selidik :) walau sajuh mana dia sorok dari pengetahun ku.. lama-lama aku tahu juga,dari raut wajah nya sudah ku dapat baca,, perkenalan selama 4 tahun sudah ku tahu siapa dia..okeyy stop kejapp.. nak nangis :") wanita tuh.. cantik,sopan,baik and the most important things is wanita tuh cukup 10 ciri yang di ingini Si EA.. :)  okey aku rebahh.. aku tersungkur aku.. akuuu .. aku pasrah ...

jika wanita itu menjadi pilihan si dia aku redha.. aku pasrah.. kerana cinta tak seharusnya dimilik bukan??  
Kalau tahu sakitnya jatuh cinta, aku lebih rela memilih jatuh lubang. Kalau tahu deritanya merindu, baiklah aku pilih membenci. Hati tak parah, jiwa pun tak merana :) tapi ini semua di luar kawalan aku.. sudah ku hakis sudah ku pasang benteng sudah ku pahat paku agar tetap dan kukuh kan hati aku agar tidak terjatuh hati dengan Si EA malah dengan mana-mana lelaki ;) tapii itu semua telah di tulis oleh Nya.. DIA memberi aku peluang merasa sakitnya kecewa, sakitnya menahan rindu sakitnya menahan rasa agar bila terbinanya sebuah masjid aku lebih matang dalam membuat keputusan bagi mengelak sebuah penceraiaan.. memank.. memank perceraian tidak salah.. tapii selagi boleh di bincang dan selesai selok-eloknya elakkan lah.. kerana masjid yang mulanya terbina berlandaskan rasa yang suci dan penuh kasih sayang.. jangan kerana persalafahaman runtuh sebuah masjid yang indah terbina melalui benih kasih sayang :")

pada mulanya ku ingin meneruskan misi merebut hatinya.. tapii aku rasa kerdil bila dibandingkan dengan wanita itu.. orang nya manis,ayu, baik.. jadi ku undurkan diri dan cukuplah sekadar menjadi sahabat sejati dunia akhirat bua EA.. sahabat yang memberi kata-kata semangat agar terus bersabar menanti si dia menerima huluran kasih dan sayang si EA.. sahabat yang memberi tips memikat hati wanita biarpun hati ku terguris terhiris ;") cinta memerlukan sebuah pergorbanan dari salah stau pihak.. jadi biarlah aku yang berkorban.. kerana ku tahu TUHAN telah menulis dan menetapkan siapa pemilik tulang rusuk kiri yang ku pegang.. jangan ada benci di hati walaupun hati kau disakiti.. iulah kata-kata yang sering aku kata kan pada sahabat ku andai dia dikecewakan kerana sifat benci itu tidak baik.. 

andai suatu hari kau tahu akan isi hatiku.. ku mohon jangan rasa bersalah.. jangan menjauh dan jangan membenci aku.. kerana dengan berakhirnya entry ini maka terkubur dan tertanamlah perasaan sayang dan cintaku pada kau.. bantulah aku untuk melupakan mu.. pimpinlah aku jika aku rebah dengan mainan perasaan aku sendiri.. maafkan aku jika aku mengambil masa untuk meluapakn kau.. kerana kau terlalu dekat dna hampir dnegan ku.. ku perlukan waktu dan masa.. ku mohon pengertian dari dirimu.. :")

dengan lafaz bismilah dengan iringan doa yang tulus ikhlas ku doakan agar dikau bahagia dengan pilihan hati kau walaupom si dia masih belum menerima dirimu.. walau siapa pun pasangan kau ku sentiasa mendoakan kebahgaian dirimu agar perhubungan yang terjalin antara engkau dan dia sehingga ke jannah ;") akhir kata ku bahagai punya sahabt seperti dirimu.. semoga persahabatan kita kekal selamanya ...

saya ada lagu untuk awak.. khas untuk awak.. maafkan saya kerana mencintai awak dalam diam selama ini ;")

  #kalau nak dengar sila tekan butang lagu di atas sekali :")

Bagaimana cara membuatmu bahagia
Nyaris ku menyerah jalani semua
Tlah berbagai kata ku ungkap percuma
Agar kau percaya cintaku berharga

Tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
Namun kau begitu saja, tak pernah merindu

Reff:
Sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
Membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
Sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

Apa kau mengerti ku sedih sendiri
Tanpa ada kamu ku merasa sepi
Tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
Setengah hati mencinta, ku sakit karenamu

Repeat reff
Woo ooo ku sakit karenamu
Sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
Membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
Sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa

Memisahkan segala cinta dan benci
Sungguh aku tak bisa membenci dirimu
Sesungguhnya aku tak mampu
Sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci ooo
Cinta dan benci ooo yang ku rasa


p/s : maaf jika entry ini sedikit berbelit..emosi tidak stabil :") adios ;)

Terima Kasih. Sila datang lagi.. Love you.. :D

2 comments:

  1. saya baca entry kakak , t'sngtla t'sentuh . adk fhm prsaan kakak :) dan dari entry kakak ni jugak , adk akn bljr utk lupakn org yg adk syg :') semoga ALLAH mendengar doa kakak . amin ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. THANKS a lot dik kerana bagi akak skongan.. insyallah dengan izin ALLAH kita blh melupakn org yg kita sy sedkit demi sedikit ;) insyallah semoga di perkenankan olehnya.. amin :')

      Delete